Inici Notícies El Centre d’Art Lo Pati presenta una exposició sobre el paisatge amb peces cedides per tres museus i cinc galeries d’art
Cap lloc no és un paisatge si abans l’art no es fixa en ell i no el fixa en forma de representació artística. Aquesta és la idea que fonamenta Relat de Belles Coses Falses, que a través d’una trentena d’obres d’èpoques, llenguatges i procedències molt diverses, recorre i proposa diferents maneres de
publicat el 07/06/2013
Del 8 de juny fins l’1 de setembre el Centre d’Art Lo Pati acollirà aquesta mostra que, tal com ha explicat la regidora de Cultura de l’Ajuntament d’Amposta, Mar Panisello, “marcarà un abans i un després al nostre centre d’art, ens hem marcat un repte molt important amb aquesta exposició, i el resultat és increïble”.
Així, obres vingudes del MNAC, del
MACBA,
El comissari de l’exposició,
La mostra combina
pintura, escultura, fotografia i vídeo, i estructura els materials artístics en sis apartats que ofereixen
pistes històriques, contemporànies i potencials, sobre el processos de gènesi
del paisatge:
Verdolatria
Una al·lusió irònica a la
fal·lera de cromatisme verd que inunda els discursos més convencionals sobre el
paisatge. A la vegada, un recorregut que connecta determinades tradicions
pictòriques del paisatgisme –l’Escola d’Olot és la més conspícua– amb
representacions contemporànies on el vincle del paisatge amb la natura no és
sempre tan idíl·lic i amable com pinta la postal.
Regions espantoses
Imatges del rebuig, de
l’indesitjable, de l’abandonament o del desconegut: de tot allò que ha estat
invisible i negligit, subjecte a la indiferència, els menyspreu o la por, i que
en determinat moment esdevé paisatge.
L’accés i paulatina consideració
artística dels llocs marginals és un dels grans motors d’ampliació del catàleg
paisatgístic.
El jardí
Etimològicament, un jardí és un clos tancat i protegit. Una imatge
tranquil·litzadora que és a l’origen mateix de la construcció paisatgística. L’exposició
ressegueix l’empremta del jardí, entorn plaent i ideal, en àmbits tan diversos
com la cultura del lleure musical, les experiències de progrés social o
determinades propostes d’urbanisme contemporani.
Terres promeses
L’anhel de trobar un món millor és cabdal en la invenció de paisatges:
imatges plenes a vessar de possibilitats, de ganes de trobar escletxes que
deixin passar un aire fresc i consolidar petits espais de llibertat,
d’afirmació i de felicitat. Les nostres terres promeses tenen profunditat,
ironia o humor, però potser el que millor les caracteritza és un alè de
nostàlgia.
La pell
Les històries subjectives poden convertir-se en paisatge quan potencien la
seva connexió amb un lloc. Les representacions de la identitat –les ‘ficcions
del jo’, com s’han anomenat en determinats moments del pensament contemporani–
són essencials per entendre la creació actual. També ho són per comprendre
alguns processos de creació paisatgística.
Cap a paisatges nous
L’últim apartat compendia el concepte central
de l’exposició: sempre estem ideant paisatges nous, en un moviment continuat de
construcció simbòlica que ens fa acumular imatges i marcs al corpus
paisatgístic. Els camins d’aquesta creació són múltiples: la reflexió entorn la
tecnologia, les estètiques relacionals, la memòria històrica... en general,
qualsevol plantejament innovador que impliqui un procés de renovació constant
de què i com mirem.
AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies