Inici Notícies El jutge cita a declarar l’alcalde d’Amposta com a imputat per un suposat tracte de favor a l’arquitecte municipal
L’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, haurà de declarar este dijous davant dels Jutjats de la capital del Montsià com a imputat en el marc de les diligències prèvies per un possible delicte penal de tracte de favor de l’equip de Govern de Convergència i Unió a l’arquitecte municipal.
publicat el 22/01/2013

El cas arrenca a partir d’una denúncia del regidor de l’oposició de Plataforma per Catalunya, German Císcar, en considerar que l’equip de Govern de CiU ha autoritzat l’arquitecte municipal a modificar el seu horari per exercir una segona activitat, un fet que, segons Císcar, "està prohibit per Llei. La Llei diu que s’ha de respectar un horari. L’alcalde això s’ho ha saltat", assegura el regidor de PxC. Segons ell, "demanar la compatibilitat suposa també que els complements específics no poden superar el 30 % del sou base. En aquest cas, el percentatge se supera en escreix".
L’alcalde, Manel Ferré, valora molt negativament que un cas polític es judicialitze, però es mostra tranquil: "Fa dos legislatures, la compatibilitat va ser atorgada pel Ple amb un informe del secretari que deia que això era possible, amb la qual cosa penso que estem més que coberts", però matisa que "si ara la Llei ha canviat i diu que esta compatibilitat no és possible, l’Ajuntament prendrà les mesures que haja de prendre". I etziba que "abans de demanar els antecedents penals a l’alcalde, potser que li demanen també al denunciant".
La denúncia de PxC s’ha fet per la via penal. L’alcalde haurà de prestar declaració com a imputat en el marc de les diligències prèvies dijous, a partir de les 11 del matí. Abans, a les 9, declarà German Císcar.
AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies