• Webs Municipals  

Inici Notícies La Fira d’Amposta inclou la primera Fira d’Emancipació Juvenil de Catalunya

La Fira d’Amposta inclou la primera Fira d’Emancipació Juvenil de Catalunya

Fira Amposta arriba enguany a la seva 52a edició plantejant incloure a l’oferta tradicional de fira multisectorial la primera Fira d’Emancipació Juvenil, un espai dins el pavelló firal en el que s’aglutinarà tota l’oferta de formació, ocupació i habitatge, amb la finalitat de que els joves del terri

publicat el 30/11/2012


  Tal com ha explicat el regidor de Joventut i Polítiques Actives d’Ocupació, Eros Esquerré, "la Fira d’Emancipació ve recolzada per l’atracció que ja té Fira Amposta, que funciona molt bé". Al mateix temps, el regidor ha recordat que la taxa d’atur juvenil està al voltant del 52% i que "aquesta és una dada que cal tenir en compte a l’hora d’engegar nous projectes".

La fira d’emancipació serà, per tant, una eina important per informar els joves sobre les possibilitats que tenen a l’abast en formació, ocupació i habitatge. Alhora, el dissabte dia 8 de desembre la programació d’activitats de Fira Amposta estarà centrada en l’emancipació juvenil amb el Fòrum d’Emancipació Juvenil que inclou xerrades dedicades als joves sobre habilitats emprenedores, comunicatives i recursos sobre la recerca de feina entre altres aspectes que inclouen l’emancipació.

Més enllà d’aquesta novetat, Fira Amposta, oferirà també la seva imatge tradicional amb uns 200 expositors d’empreses d’arreu del territori entre els 5.000 metres quadrats de superfície del Pavelló Firal i els 25.000 exteriors. El regidor de fires, Josep Manel Ferré, ha apuntat que, donat el context econòmic actual "aquesta ha estat una de les edicions en les que ens ha costat més atreure els expositors" tot i que finalment s’ha pogut cobrir tot l’espai disponible. D’altra banda, Ferré Aixendri ha recordat que la Fira sempre ve acompanyada d’un programa d’activitats paral·leles i ja també tradicionals com el concurs de paelles, l’entrega dels premis a l’estudi de la Cambra Arrossera del Montsià i el Dia de la Comarca que precisament enguany està dedicat a la ciutat d’Amposta.

El programa es completa amb la presentació del llibre "Recull històric de la Ciutat d’Amposta", una obra compilada per Mossèn Ramon Font, rector de l’Esglèsia Arxiprestal de l’Assumpció que, tal com ha explicat l’alcalde, Manel Ferré, "ha bussejat en els arxius històrics que fan referència a la ciutat d’Amposta des de la seva fundació". Altres activitats destacades són la conferència a càrrec de l’entitat APASA, les xerrades sobre la reforma de la PAC i tot el programa complementari d’activitats eqüestres i esportives que conformen un important reclam d’atracció de públic. L’alcalde també ha agraït la col·laboració dels membres de la Comissió de Fires i de l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta que, com és habitual ha participat en l’elaboració del cartell, que en aquesta ocasió ha dissenyat l’alumne Fortunat Simón.

La Fira compta amb un pressupost global de 130.000 euros i la inauguració oficial tindrà lloc el proper dimecres dia 5 de desembre a càrrec del Director General de Joventut, Antoni Reig, seguint aquesta línia de potenciar el contingut diferencial d’enguany de la Fira d’Emancipació Juvenil. 

 

AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de les notíciesRSS de les notícies