Inici Notícies Es redueixen un 20% les urgències als punts d’atenció continuada dels CAP de les Terres de l’Ebre S’incrementa un 17% l’activitat domiciliària i un 30%
La Regió Sanitària de les Terres de l’Ebre ha fet balanç aquest dimecres de la reorganització feta fa un any dels punts d’atenció continuada dels Centres d’Atenció Primària (CAP) del territori. En global, les visites en aquests punts, coneguts com a urgències, s’han reduït un 20%, sent especialment
publicat el 18/10/2012
Així mateix, les urgències a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, hospital
de referència, tampoc s’han incrementat i s’han reduït entorn a un 3%. Tot i
que és difícil trobar una explicació a la davallada de la pressió assistencial
en aquests punts, la directora d’atenció primària de les Terres de l’Ebre,
Maria Ferré, ha explicat que una major conscienciació de la població a
utilitzar racionalment els recursos públics, i també el fet que hi hagi menys
hores de servei que abans, poden ser un dels motius d’aquestes xifres. Ferré
també ha explicat que han comprovat si els metges de família han notat un
increment de les visites en l’horari habitual a les consultes que compensi
aquesta davallada però tampoc ha estat així. De fet, l’activitat s’ha reduït en
un 1,5%.
Per contra, el que sí que s’ha incrementat és l’assistència domiciliària -on
l’equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també
l’atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112.
Alt grau de satisfacció
D’altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de
l’Ebre celebrat aquest dimecres també s’ha donat a conèixer els resultats de
l’enquesta de satisfacció dels usuaris de l’atenció primària sobre la
utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit
punts sobre deu, que supera en dos dècimes l’anterior enquesta. La xifra
coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L’índex de fidelitat dels
usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.
Així mateix, les urgències a l’Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, hospital
de referència, tampoc s’han incrementat i s’han reduït entorn a un 3%. Tot i
que és difícil trobar una explicació a la davallada de la pressió assistencial
en aquests punts, la directora d’atenció primària de les Terres de l’Ebre,
Maria Ferré, ha explicat que una major conscienciació de la població a
utilitzar racionalment els recursos públics, i també el fet que hi hagi menys
hores de servei que abans, poden ser un dels motius d’aquestes xifres. Ferré
també ha explicat que han comprovat si els metges de família han notat un
increment de les visites en l’horari habitual a les consultes que compensi
aquesta davallada però tampoc ha estat així. De fet, l’activitat s’ha reduït en
un 1,5%.
Per contra, el que sí que s’ha incrementat és l’assistència domiciliària -on
l’equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també
l’atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112.
Alt grau de satisfacció
D’altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de
l’Ebre celebrat aquest dimecres també s’ha donat a conèixer els resultats de
l’enquesta de satisfacció dels usuaris de l’atenció primària sobre la
utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit
punts sobre deu, que supera en dos dècimes l’anterior enquesta. La xifra
coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L’índex de fidelitat dels
usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.
Per contra, el que sí que s’ha incrementat és l’assistència domiciliària -on
l’equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també
l’atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112.
Alt grau de satisfacció
D’altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de
l’Ebre celebrat aquest dimecres també s’ha donat a conèixer els resultats de
l’enquesta de satisfacció dels usuaris de l’atenció primària sobre la
utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit
punts sobre deu, que supera en dos dècimes l’anterior enquesta. La xifra
coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L’índex de fidelitat dels
usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.
Alt grau de satisfacció
D’altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de
l’Ebre celebrat aquest dimecres també s’ha donat a conèixer els resultats de
l’enquesta de satisfacció dels usuaris de l’atenció primària sobre la
utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit
punts sobre deu, que supera en dos dècimes l’anterior enquesta. La xifra
coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L’índex de fidelitat dels
usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.
També s’han
reduït les urgències al CAP de Deltebre, un 27,3%, tot i assumir les
incidències nocturnes de Sant Jaume d’Enveja. El que sí que s’ha incrementat és
l’atenció domiciliària, un 17%, i en un 30% l’assistència telefònica.
El director dels serveis territorials de Salut a les Terres de l’Ebre,
Albert Gómez, ha explicat que els resultats són molt satisfactoris i que els
únics llocs on s’han incrementat les visites és als punts d’atenció continuada
de Santa Bàrbara i d’Alcanar, on no s’havia modificat cap horari ni equip
assistencial. A l’Aldea, on es va substituir el servei nocturn de dotze de la
nit fins les vuit del matí per l’equip mèdic del SEM, les urgències també han
disminuït un 13%.
AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies