El moviment veïnal per una AP-7 gratuïta ha demanat una reunió immediata amb el conseller d’Interior, Jordi Jané, davant la falta d’entesa amb el Departament a l’hora de sol·licitar les autoritzacions per als talls de trànsit que organitzen l’N-340, per exigir l’alliberament de peatges. La primera topada es va produir a l’inici d’aquestes mobilitzacions quan, degut a l’horari solar, els talls es van anar autoritzant cada vegada més aviat. De fet amb l’arribada de l’hivern, van passar de fer-se a les 19.30 hores, a fer-se a les 15.30 hores de la tarda. A l’estiu, un cop recuperades hores de llum al vespre, Interior va reduir el temps de les protestes. De 45 minuts, només en va autoritzar 25 minuts amb l’argument d’evitar cops de calor en les retencions de vehicles -malgrat que havien tornat a programar-se a les 19.00 hores de la tarda-. Això va molestar el moviment veïnal que va decidir acceptar fer els talls de 25 minuts però fer-los cada dia. Així ho han estat fent fins aquesta setmana quan estava prevista la represa del triple tall de 45 minuts a l’Ametlla de Mar, les Cases d’Alcanar i a Sòl de Riu, a Vinaròs (Castelló). Però Interior els ha negat l’autorització per fer la protesta a les Cases d’Alcanar.
Amb aquest nou estira i arronsa entre l’ofensiva veïnal i el Departament, el portaveu dels veïns, Llorenç Navarro, considera que ha arribat el moment que sigui directament el conseller d’Interior qui justifiqui aquests impediments. "Nosaltres estem demanant explicacions i arguments i defensem que per seguretat dels nostres veïns, les Cases d’Alcanar és un millor lloc que Sòl de Riu per fer el tall, però ens diuen que no. Aquestes no són formes de governar, imposant i sense negociació", ha criticat Navarro.
El portaveu del moviment per una AP-7 gratuïta ha celebrat que s’hagi arribat al tall número 120 i que s’assoleixi aquesta fita sentint-se reforçats i amb molt suport. "Els talls diaris ens han potenciat. La gent està contenta i cada cop arriba a més gent el que fem i hi ha més implicació", ha dit. Navarro ha recordat que ja estan preparant una bicicletada i una romeria de protesta i considera que els ciutadans cada cop són més conscients de "l’aberració" i el desmantellament que s’està duent a terme a l’N-340. "Es permetria a l’entrada de Barcelona que imposessin 66 quilòmetres amb només un carril, amb 11 rotondes que s’estan construint i en línia doble continua?", ha qüestionat. Navarro ha celebrat que cada cop hi ha més col·lectius que donen suport a la causa. "El moviment veïnal transversal creix i no ens cal que hi hagi més gent als talls perquè els horaris no ho posen fàcil. Però avui en complim 120. Quins polítics aguantarien tant?", ha defensat.
