De l’anàlisi del tacògraf de l’autocar sinistrat se’n desprèn que hi va haver “variacions significatives” de la velocitat en el tram comprès entre el peatge de Sagunt i el lloc de l’accident. En concret, s’han detectat fins a 77 desacceleracions. “És com si el conductor hagués anat fent cops de cap perquè s’adormia”, asseguren fonts coneixedores de les indagacions. Paral·lelament, l’informe policial recull la declaració de diversos testimonis, com una dona que va relatar que l’autocar es movia “de manera suau” de dreta a esquerra al carril de circulació i que, en més d’una ocasió, va sentir el soroll de les rodes sobre la línia rugosa que marca el marge de la calçada.
El jutjat d’Amposta ha demanat a Inspecció de Treball que investigui les condicions laborals del conductor i si s’havien respectat les hores de descans. El conductor es recupera encara de les ferides que va patir en l’accident i no es troba en condicions de declarar al jutjat. Inicialment, només va fer algunes declaracions davant els Mossos poques hores després del xoc.