publicat el 16/04/2026

💎 SABIES QUE LES TERRES DE L’EBRE SÓN UN "HOT SPOT" DE LIBÈL·LULES? 🦟✨
Avui hem descobert amb Pere Luque que el nostre territori és un autèntic paradís per a aquests insectes bandera. Sabies que a les Terres de l’Ebre hi tenim 51 espècies diferents? Això és més del 60% de totes les que hi ha a Catalunya!
Aquí t’expliquem algunes curiositats que ens han deixat bocabadats:
🚀 Enginyeria de vol: Són capaces de volar en totes les direccions (dalt, baix, endavant i enrere) i poden arribar als 72 km/h.
Cap aeronau humana pot igualar la seva agilitat!
⚔️ Símbol de victòria: Al Japó s’anomenen tombos i els samurais les portaven a les armadures com a símbol de poder i agilitat.
👀 Visió total: Tenen una visió de pràcticament 360 graus, cosa que les converteix en unes caçadores infal·libles.
💚 Indicadores de salut: La seva presència ens indica que els nostres rius i basses tenen una bona qualitat ambiental.
📍 Vols saber-ne més? No et perdis avui a les 19:00 h al Museu de les Terres de l’Ebre la inauguració de l’exposició fotogràfica "Les libèl·lules de les Terres de l’Ebre: deveses del vol", amb una visita guiada a càrrec de Pere Luque i Toni Miralles.
📻 Escolta l’entrevista completa per descobrir noms populars tan curiosos com el "Jao Figues" o el "Tira-cabells" al nostre web o al canal de YouTube.
#AmpostaRàdio #Libèl·lules #TerresdelEbre #MuseuTerresdelEbre #Biodiversitat #Natura #Amposta #CulturaLocal
AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies