• Webs Municipals  

Inici Notícies Les enquestes del Servei Català de la Salut situen l’Hospital d’Amposta com un més ben valorats pels usuaris l’any 2022

Les enquestes del Servei Català de la Salut situen l’Hospital d’Amposta com un més ben valorats pels usuaris l’any 2022

El centre ha capgirat la situació, ja que fa només un any, el PLAENSA el situava a les últimes posicions

publicat el 12/05/2023

Les enquestes del Servei Català de la Salut situen l’Hospital d’Amposta com un més ben valorats pels usuaris l’any 2022


El Servei Català de la Salut (SCS) realitza anualment el que s’anomena pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció (PLAENSA), una radiografia de la situació dels hospital que s’obté a partir d’enquestes als usuaris, puntuant aspectes clau, cas de la percepció que es té dels serveis, com es valora l’experiència d’haver passat per un hospital, o el gran de satisfacció, entre d’altres aspectes. I un canvi especialment rellevant ha afectat a l’Hospital Comarcal d’Amposta, que ha capgirat els seus resultats.

Segons el recompte de les enquestes realitzades l’any 2022, l’últim PLAENSA situa a l’Hospital d’Amposta, pel que fa al grau de satisfacció, obté un 8’63 de puntuació, únicament per sota de l’Hospital Santa Tecla de Tarragona i per damunt de la mitjana del país, que és d’un 8,32. En només un any, sempre segons el PLAENSA, se li ha donat la volta a la situació, perquè al 2021 va obtenir una puntuació de 8,24, la qual cosa el situava a la cua dels hospital menys valorats de la demarcació de Tarragona, i per sota de la mitjana catalana. Passa pràcticament el mateix quan es pregunta als usuaris si continuarien utilitzant el servei. És a dir, s’avalua el nivell de "fidelitat". El 2021 era segon per la cua (82,9% de satisfacció entre els usuaris), superant tan sols a l’hospital al Pius de Valls. El 2022 esdevé el tercer millor puntuat (91%), per sota de l’Hospital Sant Joan de Reus (92%) i de la Clínica de les Terres de l’Ebre de Tortosa (93,3%). De nou, superava la mitjana catalana (88%).

Finalment, les 80 enquestes realitzades pel Servei Català de Salut (4.238 a tot Catalunya) sobre el grau de satisfacció del servei d’urgències de l’HCA demostraven la percepció de fiabilitat entre els usuaris. Pel que fa al grau de satisfacció global se situava en el 6’96, per damunt de la mitjana catalana que és del 6’81, i amb un grau de fidelitat del 69’2% pel 68’6% pel que fa a la mitjana del país.

Totes aquestes dades queden recollides al PLAENSA, un document de dotze pàgines subscrit per la Gerència d’Atenció Ciutadana de la Unitat d’Avaluació i Experiència de Pacient, que s’aplica a usuaris que han estat internats com a pacients aguts. En l’últim full es recull un gràfic que recull aquesta comparativa dels dos últims anys, en la que apareixen vint-i-dos de les preguntes realitzades. En totes elles es millora del 2022 al 2021, i únicament en tres casos s’està per sota del 90% que es referencia amb la línia de color verd: el temps a la llista d’espera, la comoditat de l’habitació i el menjar de l’hospital. Fonts del Servei Català de la Salut, amb les dades recollides els últims anys, destaquen la següent evolució: "en percentatges comparatius, el grau de satisfacció dels usuaris d’urgències de l’HCA ha passat del 61’5% del 2019 al 69’2 %al 2022  augmenta prop de 8 punts  i per damunt de la mitjana catalana que està situada en el 68’6%"; i també apunten que "en l’àmbit  de millora es troben  la informació als acompanyats, el temps d’espera dels pacients i la comoditat de les instal·lacions, qualificant però en una bona puntuació la valoració dels professionals del centre i un alt grau de resolució dels problemes dels pacients en un  75’8% per damunt de la mitjana catalana que és del 73’7%".

AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de les notíciesRSS de les notícies