• Webs Municipals  

Inici Vídeos Com ens manipulen per gastar? Els trucs del màrqueting amb Txema Cardona | Economia de Butxaca

Com ens manipulen per gastar? Els trucs del màrqueting amb Txema Cardona | Economia de Butxaca

publicat el 23/02/2026

Com ens manipulen per gastar? Els trucs del màrqueting amb Txema Cardona | Economia de Butxaca

Ets realment un consumidor racional o et deixes portar pels teus impulsos? 🤔💸

Aquesta setmana a la secció #EconomiadeButxaca, en Txema Cardona ens explica que l’anomenat "Homo Economicus" —aquell ésser totalment racional que analitza cada dada abans de comprar— realment no existeix. Sabies que el 95% de les nostres decisions les pren el nostre sistema intuïtiu i emocional, i no el reflexiu?.

Les empreses utilitzen psicòlegs i experts en màrqueting per aprofitar els "biaixos" del nostre cervell i fer-nos gastar més. En Txema ens desvetlla alguns dels trucs més comuns:

• Aversió a la pèrdua: Ens fa més mal perdre que guanyar, per això ens costa tant deixar una subscripció després d’una "prova gratuïta".

• L’efecte àncora: Ens fixem en un preu elevat inicial per veure la següent oferta com una ganga, un truc clàssic del Black Friday.

• L’efecte reclam (senyuelo): Com quan al cine acabes comprant el menú gran "només per un euro més".

• Efecte dotació: Valorem més les coses quan les podem tocar o provar, com passa a les Apple Store.

⚠️ El consell d’en Txema: Abans d’una compra impulsiva, espera 48 hores. Si passat aquest temps encara creus que ho necessites, endavant!.

👇 Escolta la secció completa al nostre canal de YouTube i aprèn a protegir la teva butxaca!

#AmpostaRadio #EconomiaDeButxaca #TxemaCardona #Màrqueting #ConsumResponsable #Amposta #Economia #PsicologiaDelConsum

AMPOSTA RÀDIO (Ajuntament d´Amposta) · Carrer Palau i Quer (caselles Mercat) · 43870 AMPOSTA · 977 70 21 44 · | radio@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de les notíciesRSS de les notícies